террария мод recipe browser

Браузер рецептов 0.7 tModLoader 0.10.1.5 и Чит-меню для модов v0.4.3.1! [tModLoader v0.10.1.4]

террария мод recipe browser

Возрадуйтесь, любители игры в Террарию с модами, наконец-то благодаря автору таких модов, как Cave Story, Питомец сундук и Полезные горячие кнопки создал мод, который нельзя не оценить по достоинству! Перед вами, терраристы, полноценное чит-меню! Пока мод дает возможность получить предметы из оригинальной игры и из модов, но это лишь пока. Будем надеяться, что jopojelly сделает полноценную книгу рецептов. Читы это, конечно, хорошо, но будет нелишне иметь доступ к рецептам крафта предметов из модов в самой игре, без необходимости постоянно сверяться с гидом или искать тот или иной рецепт в тексте описания мода. УЖЕ СДЕЛАЛ! Книга рецептов встроена в мод!

Доступ к браузеру предметов можно получить нажав кнопку K непосредственно в игре.

Доступ к спавну НиПов и мобов – кнопка L

УРА! Наконец-то, в моде появилась долгожданная книга рецептов, так что гида можно пустить на шашлык! Доступ к книге осуществляется кнопкой P.

В последней версии был добавлен мощнейший инструмент, который позволит редактировать карту прямо внутри игры!

Теперь вы сможете добавить дополнительные слоты для аксессуаров, от 1 до 6, но на персонаже аксессуары, одеты в дополнительные слоты, видны не будут:

террария мод recipe browser

Автоматическая корзина – у вас появится еще один слот для корзины, в который можно поместить весь ненужный хлам из инвентаря и после этого все помещенные в этот слот предметы автоматически будут помещены в корзину. Все, больше никакого лишнего мусора в инвентаре!

Что добавлено в последней версии:
Вакуумный инструмент, он же Пылесос (Vacuum Tool) – притягивает предметы на земле к игроку
Быстрые путевые точки (Quick Waypoints) – мгновенное путешествие к спавну, в ад, в храм, в Данж и в случайное место
Мясник (Butcher) – убийство всех враждебных мобов, дружественных НиПов, или и тех, и других
Быстрая очистка (Quick Clear) – убирает баффы, снаряды или предметы из мира

Как установить мод (tModLoader):

Источник

Recipe Browser 0.7 tModLoader 0.10.1.5 and Cheat Menu for Mods v0.4.3.1! [tModLoader v0.10.1.4]

террария мод recipe browser

Rejoice, lovers of playing Terraria with mods, finally thanks to the author of such mods as Cave Story, Pet chest и Useful hot buttons created a mod that cannot but be appreciated! Before you, terrarists, a full cheat menu! While the mod makes it possible to get items from the original game and from mods, but this is only for now. Let’s hope that jopojelly will make a complete recipe book. Cheats are, of course, good, but it would be useful to have access to recipes for crafting items from mods in the game itself, without the need to constantly check with the guide or look for this or that recipe in the description text of the mod. ALREADY DONE! The recipe book is built into the mod!

The item browser can be accessed by clicking the button K directly in the game.

HURRAH! Finally, the long-awaited recipe book is in vogue, so that the guide can be allowed to have a barbecue! The book is accessed by the button P.

The latest version has added a powerful tool that will allow you to edit the map right inside the game!

Now you can add additional slots for accessories, from 1 to 6, but on the character accessories, dressed in additional slots, will not be visible:

террария мод recipe browser

How to install a mod (tModLoader):

Источник

tModLoader Recipe Browser

террария мод recipe browser

Antares

Terrarian

Thank you for maintaining this superb mod. With so many items and ways to craft them, management tool(s) like this are essential for making those items accessible. We have enough trouble remembering all the required materials and their order for regular game progression, much less the variety of optional content available via mods.

Since you are looking for suggestions,

#1. Display Crafting Stations
Rather than finding an item in the browser and tracing a path backwards through its component materials to determine how to progress toward crafting it, having a list of crafting stations would allow us to start from the beginning and see what our options are for moving forward.
While many of the crafting stations can be crafted themselves, and are thus in the recipe browser proper, not all are. For anyone that hasn’t memorized all the crafting stations and how to get them, it becomes a chore to dig through the browser looking for them. Even if we’ve already made a station, this chore returns frequently as we familiarize ourselves with each new station.

As a partial solution to this issue, I’ve favorited crafting stations to make the ‘forward tracing’ task more convenient. Unfortunately, they hog space in the recipe browser itself, as well as the always-present ‘favorites window’ as seen here:

террария мод recipe browser

In addition to less screen space, some crafting stations such as the Tinkerer’s Workshop and Hellforge cannot be favorited and don’t even show up normally when searched.

Ideal Solution: The recipe browser includes an option to view all crafting stations (and nothing else). When a station is selected, it is set as the focus item (upper left of recipe browser) and the view reverts to normal. Since the ‘Tile’ option is only ever available when the focus item is a crafting station, it could even act to display crafting stations when nothing else is a focus item. ‘Craft’ seems a more appropriate name for it.

#2. Hiding Unwanted Items
As players progress in the game and collect better equipment, many items become obsolete. Similar to how items can currently be favorited, it would be nice to have the option to hide those early game tools and armor that you’ll never need to craft again so that they stop cluttering searches. Also, if players don’t like an overpowered item and want to remove the temptation to craft it, what better way than to keep it hidden? Perhaps [alt + right click] would be a good hotkey for it. To ensure that any accidental clicks don’t leave important items unsearchable, a new option in the recipe browser could toggle the display of all hidden items where [alt + left click] could be used to un-hide them.

Namesomething

Terrarian

террария мод recipe browser

jopojelly

Retinazer

террария мод recipe browser

jopojelly

Retinazer

Thank you for maintaining this superb mod. With so many items and ways to craft them, management tool(s) like this are essential for making those items accessible. We have enough trouble remembering all the required materials and their order for regular game progression, much less the variety of optional content available via mods.

Since you are looking for suggestions,

#1. Display Crafting Stations
Rather than finding an item in the browser and tracing a path backwards through its component materials to determine how to progress toward crafting it, having a list of crafting stations would allow us to start from the beginning and see what our options are for moving forward.
While many of the crafting stations can be crafted themselves, and are thus in the recipe browser proper, not all are. For anyone that hasn’t memorized all the crafting stations and how to get them, it becomes a chore to dig through the browser looking for them. Even if we’ve already made a station, this chore returns frequently as we familiarize ourselves with each new station.

As a partial solution to this issue, I’ve favorited crafting stations to make the ‘forward tracing’ task more convenient. Unfortunately, they hog space in the recipe browser itself, as well as the always-present ‘favorites window’ as seen here:

террария мод recipe browser

In addition to less screen space, some crafting stations such as the Tinkerer’s Workshop and Hellforge cannot be favorited and don’t even show up normally when searched.

Ideal Solution: The recipe browser includes an option to view all crafting stations (and nothing else). When a station is selected, it is set as the focus item (upper left of recipe browser) and the view reverts to normal. Since the ‘Tile’ option is only ever available when the focus item is a crafting station, it could even act to display crafting stations when nothing else is a focus item. ‘Craft’ seems a more appropriate name for it.

#2. Hiding Unwanted Items
As players progress in the game and collect better equipment, many items become obsolete. Similar to how items can currently be favorited, it would be nice to have the option to hide those early game tools and armor that you’ll never need to craft again so that they stop cluttering searches. Also, if players don’t like an overpowered item and want to remove the temptation to craft it, what better way than to keep it hidden? Perhaps [alt + right click] would be a good hotkey for it. To ensure that any accidental clicks don’t leave important items unsearchable, a new option in the recipe browser could toggle the display of all hidden items where [alt + left click] could be used to un-hide them.

Great Suggestions. They will take a while to implement, but I can see their worth.

I’m still wondering about the hide option. I can’t decide if it should hide the recipe itself or hide all recipes that result in that recipe’s result.

Источник

Террария мод recipe browser

террария мод recipe browser

Привет всем Террарианцам!
В данном руководстве я расскажу вам о небольшой сборочке модов, с которыми, по моему скромному мнению, должен ознакомиться каждый игрок, который только начал постигать азы модифицированного геймплея.

Эта сборка представляет собой 5 небезызвестных модов, находящихся в балансе друг с другом и привносящих в игру новые впечатления, которых нам порой перестаёт хватать в обычной версии игры.

террария мод recipe browser

террария мод recipe browser

террария мод recipe browser

террария мод recipe browser

террария мод recipe browser

террария мод recipe browser

террария мод recipe browser

террария мод recipe browser

террария мод recipe browser

террария мод recipe browser

террария мод recipe browser

террария мод recipe browser

Этот мод добавляет огромное количество рецептов вещей (больше тысячи), которых вы не смогли бы скрафтить в обычной версии. Также мод расширяет ассортимент у торговцев, например, теперь вы можете покупать у них призывалки боссов (после того, как конкретный босс был повержен, нпс начинает продавать конкретную призывалку).

Весь мод описывать нет смысла, так что если вы заинтересовались, то проходите по ссылке на официальную страницу мода (необходимо знание английского, само собой).

В общем и целом можно сказать, что данный мод неплохо меняет наше восприятие игры, заставляя нас хотеть фармить всё больше и больше токенов, дабы скрафтить наконец-таки желанную вещь, если той вдруг не оказалось в мире.

Очень рекомендую данный мод к использованию.

Второй по счёту мод, с которым я хотел бы вас ознакомить, это Antiaris [forums.terraria.org]

Antiaris представляет собой проект части команды разработчиков, которые подарили нам известный Tremor mod. Но в отличии от него, где упор был сделан скорее на количество (по словам самих разработчиков), Antiaris обещает нам преобладание качественной стороны геймплея.

На данный момент в моде не так много контента, но уже можно выделить весьма интересные моменты: система квестов, новые структуры с сундуками, новые босс/мобы/нпс, имеется поддержка русского языка, и т. д.

От себя добавлю, что я ни разу не залезал в файлик конфигруации, так как меня вполне устроил дефолтный повышенный шанс, который имеет этот мод. То есть, просто установив этот мод я уже почувствовал, что время фарма некоторых убер-редких вещей сократилось, хотя и не слишком сильно (например, чёртов елец я выбивал достаточно долго, побери его мунлорд, все вещи как вещи, а этот всё никак не выпадает, что с ним не так?).

Но я не буду зацикливаться на количественных аспектах и без того популярного мода, вместо этого я хочу вам поведать, от чего же именно такая сборка является сбалансированной, по моему мнению. Поэтому, перейдём к последнему пункту.

А прикол вот в чём.
Вспоминая себя, когда я сам только начинал изучать моды, я с дуру понакачал огромное их количество, с чем мне пришлось в итоге долго и мучительно разбираться. Очевидно, что такой подход не принёс мне ничего, кроме 15+ открытых вкладок браузера и постоянного сворачивания игры, ибо, что называется, было «без вики и не разобраться». Да и фпс порой не радовал.
Постепенно, отсеивая те или иные моды, я пришёл к понимаю, как могла бы выглядеть идеальная сборка, безо всяких «избытков».

Источник

tModLoader Cheat Sheet

террария мод recipe browser

jopojelly

Retinazer

террария мод recipe browser

террария мод recipe browser

Cheat Sheet is a tool for developers and those who just want to play around with any vanilla or mod items/recipes/NPC.

Open to collaboration on GitHub: Cheat Sheet, Recipe Browser

Hotbar:
The main interaction. Designed to stay discrete and out of the way until needed.
Press K (or whatever hotkey you’ve assigned to «Toggle Cheat Sheet Hotbar») or click the button at the bottom center of your screen to view the Cheat Sheet Hotbar to access all the items. Press/Click again to hide it along with the selected item.

NPC Browser:
Click any NPC to spawn it in front of your character. Use categories and search filter to find the NPC you desire.

Recipe Browser:
Click on any Recipe to see details. Use categories and search filter to find the recipe you want. (The standalone Recipe Browser mod has many more features)

Paint Tools:
Click to reveal a a shelf of tools. Think TEdit or photoshop but in-game.

Extra Accessory Slots:
Choose between 0 and 6 extra accessory slots. (I know, overkill.) Note that these slots will not have a visual affect on your character. The items in the slots will save with your character. Also note that you can bypass typical accessory limits.

террария мод recipe browser

Latest Download (Cheat Sheet) : Mod Browser, Direct Link, Alt Link
Latest Download (Recipe Browser) : Mod Browser, Direct Link, Alt Link
0.9 Downloads of both: Link

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *