фоллаут 4 мод на целый замок

Please log in or register

To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account

Castle Walls Repaired Ultimate Vanilla Edition

File information

Last updated

Original upload

Created by

Uploaded by

Virus scan

Tags for this mod

About this mod

Complete Vanilla Rebuild of the Castle to include Walls, Landscape, Armory and Entry point. No more lose blocks sticking out of repaired walls..Rubble piles removed..New entry point. Start with a new or current game.100% game and story line compatible

This mod does not have any known dependencies other than the base game.

Mods requiring this file

Author’s instructions

File credits

I would like to give a special thanks to DeathLeopards for his patience and always being there with a helping hand, Please do yourself a favor and check out the project he and his colleagues are putting together.
LIBERTY HELL

Donation Points system

This mod is not opted-in to receive Donation Points

Thanks and I hope you enjoy

Castle Walls Repaired: Ultimate Vanilla Edition: Complete Vanilla Rebuild of the Castle to include Walls, Landscape, Armory and Entry point.
No more lose blocks sticking out of repaired walls..
Rubble piles removed..
New entry point
Start with a new or current game.

Compatibility: No known mod conflicts, with that said,running this mod in conjunction with another Castle mod may have strange
effects or conflicts.

Bugs:

New Game:No known bugs when starting a new game.

*The navmesh may be low in some areas.
NOTE/FIX : If you’re using Scrap Everything by shadowslasher410, there is a patch that fixes items sinking into the ground in places that have cement flooring.
Under:
«OPTIONAL FILES
*Building Placement Fix
«https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/5320/?tab=2&navtag=https%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Ffallout4%2Fajax%2Fmodfiles%2F%3Fid%3D5320&pUp=1

*Some items will not be placed correctly on shelves and some armory objects
will not have transferred to new armory area..

Warning: As a mod user (before CK) I found it frustrating when some walls,items etc. were not scrap-able and I was not afforded the chance to try an idea out, with that said I left much of this mod scrap-able, so scrap at your own risk, I would personally move pieces out of the way before I scrapped to see if what I wanted to achieve was possible before I scrapped..

Installation: Install with NMM

Manuel Installation: Place esp in Data folder

Load Order: Place at end of load order above scrapping mods

Alternate ver 1.1 has been posted under Optional File.
Includes a front door on the main entrance
Road extended to diner ruins
Dirt mound in S.wall as well as conc. floor corner sticking out of S wall removed
Scrap-able crows nest added to N wall
Armor Smith room,the armor wb moved to the room w/stairs leading to main entrance wall as well as a few other improvements to that structure.
Many other minor improvements

Other Mods by Wonimal:

Mystic Pines Settlement With Overpass Lift

https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/30545/
XBox
https://bethesda.net/en/mods/fallout4/mod-detail/4057593

General Atomics Galleria and Bowling Alley Settlements:

https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/30249

https://bethesda.net/en/mods/fallout4/mod-detail/4055787

Xbox

https://bethesda.net/en/mods/fallout4/mod-detail/4055788

I would like to give a special thanks to DeathLeopards for his patience and always being there with a helping hand, Please do yourself a favor and check out the project he and his colleagues are putting together.

Источник

Fallout 4 «Восстановленный Замок 1.0»

фоллаут 4 мод на целый замок

фоллаут 4 мод на целый замок

фоллаут 4 мод на целый замок

фоллаут 4 мод на целый замок

фоллаут 4 мод на целый замок

фоллаут 4 мод на целый замок

Мод позволяет починить стены Замка Минитменов

фоллаут 4 мод на целый замок

1) желательно использовать установщик модов

2) (в ручную) распаковать содержимое в папку с игрой

-Открываем по пути documents/mygames/fallout4/ файл fallout4.ini
Добавляем строчки:
[Archive]
sResourceDataDirsFinal=STRINGS\, TEXTURES\, MUSIC\, SOUND\, INTERFACE\, MESHES\, PROGRAMS\, MATERIALS\, LODSETTINGS\, VIS\, MISC\, SCRIPTS\, SHADERSFX\

фоллаут 4 мод на целый замок

фоллаут 4 мод на целый замок

фоллаут 4 мод на целый замок

фоллаут 4 мод на целый замок

фоллаут 4 мод на целый замок

Разрабы(игры)-ленивые сволочи нельзя было так сначало сделать.

фоллаут 4 мод на целый замок

random3355 А это всё в дополнениях ожидается. Нетерпеливый…

фоллаут 4 мод на целый замок

О круто ато раньше уходило много бетона чтобы залатать дыры бетонным фундаментом

фоллаут 4 мод на целый замок

predator999 Целиковыми стенами? Я летал блоками из хоммейкера, то еще удовольствие над сказать, а автор красавчег

фоллаут 4 мод на целый замок

как по мне дыры в стенах = заделанные вручную предавали замку некоторого пост апокалиптического шарма. всё таки ему 600 лет кажись, ещё британцы строили. а вот функция уборки наростов аки водоросли или мох или бог его знает была бы заманчивее

фоллаут 4 мод на целый замок

Jewelyn А вот с уборка вышел пшик.У меня стоит мод scrapeverything, но даже с ним какахи болотников не убрать. Кусты с виноградом на стенах разбирает, в яйцекладки ни в какую

фоллаут 4 мод на целый замок

Doberrman699 в чём проблема удалить какахи через консоль?

фоллаут 4 мод на целый замок

Daredevil8442 А тут как сказать.есть ли смысл? Если их якобы собирают, то мы имеем противоречие есть минитмены в замке, нет какашек,они малость disable.и все, у народа когнитивный диссонанс😁 че собирать то,генерал,где вранье болотников? 😁

фоллаут 4 мод на целый замок

Doberrman699 грядки им построй пусть мутафрукты собирают) а то клешни повыростают от мяса болотников, или кто там у тебя))

фоллаут 4 мод на целый замок

фоллаут 4 мод на целый замок

фоллаут 4 мод на целый замок

фоллаут 4 мод на целый замок

фоллаут 4 мод на целый замок

Богомазов Николай Ты ще и крышу захерачил😁

фоллаут 4 мод на целый замок

Doberrman699 А то, ток немного недоделал её, надъедает вся эта возня. А по поводу кладок они со временем удалятся сами, тоже не мог, потом пришёл смотрю а их нет, жители постепенно всё убирают сами, подожди немного.

фоллаут 4 мод на целый замок

Богомазов Николай Я кстати замок без квеста взял.интересно как теперь сюжет повернется😒

фоллаут 4 мод на целый замок

Богомазов Николай А насчет крыши, хоммэйкер, там кирпичные здания с УГЛАМИ.может без дыр и получится

фоллаут 4 мод на целый замок

фоллаут 4 мод на целый замок

Ща посмотрим. Всё работает, ток правда завал/насыпь от щебёнки, где угол ставить, осталось, вот бы и его убрать.

фоллаут 4 мод на целый замок

Богомазов Николай Это по мини квесту.

фоллаут 4 мод на целый замок

Всё работает отлично. Спасибо.

фоллаут 4 мод на целый замок

Вот это Да!Ура!Ура.Оч,оч хорошо.

фоллаут 4 мод на целый замок

NEO2041 Скорей всего у тебя при строительстве с чем-то конфликтует, удали или передвинь подальше (потом вернёшь на место), рядом объекты. У меня такая же хрень была, 10 минут мучился пока не просёк это. Могут мешать как провода, так и переходники если на стенах установлены, ещё чтобы не было на этих местах жителей и других вещей, и если мод на роботов охранников стоит то и их тоже нужно отодвинуть, они так же мешают с установкой. Ещё попробуй покрутить ( сначала с одной стороны, потом поверни и попробуй поставить другую сторону). Jewelyn консоль, наводишь на объект, щёлк левой кнопкой мыши, в твоём случае это «наросты, водоросли, мох (мусор на полу и на стенах), или бог его знает, была бы заманчивее». Появляется ID, пишешь «Disable» и ву а ля оно исчезает, почаще перед этим сохраняйся. Ещё можно восстановить то что удалил, если конечно адрес ID ещё не изменил, командой «Enable». Надеюсь вам помогло.

фоллаут 4 мод на целый замок

фоллаут 4 мод на целый замок

Смотрел в кирпичных зданиях?

фоллаут 4 мод на целый замок

фоллаут 4 мод на целый замок

FENIX0345 Да и ко всему стык у полов потолков в мейкере с большим количеством положений, можно сыграть на этом

фоллаут 4 мод на целый замок

мод конечно интересный, но вот теряется изюминка замка.. мусор от стен есть и стены есть) откуда тогда мусор от стен взялся, как по мне так лучше обычными стенами восстановить, будет хотя бы видно что замок был разрушен а минитмены восстановили. кстати эти стены) у нас вот кирпичи в сседнем доме в стене меняли, так там разница в цвете) а тут прям идентичная стена а замку несколько сот лет)) не логично)

фоллаут 4 мод на целый замок

или у меня он не работает или я тупо не могу найти его. в каком разделе эти кубики находятся? вижу что спешил а конкретнее.

фоллаут 4 мод на целый замок

San-Chez в спец постройке где пушку делать а меня там находится.

фоллаут 4 мод на целый замок

Богомазов Николай да все появилось. спасибо. я просто задание на арсенал не выполнял вот и не было)

Источник

Please log in or register

To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account

File information

Last updated

Original upload

Created by

Uploaded by

Virus scan

Tags for this mod

About this mod

Rebuilt version of the Castle. Fully effective and heavily defended.
Minutemen approve this message.

DLC requirements

DLC name
Wasteland Workshop
Far Harbor
Contraptions Workshop
Vault-Tec Workshop

Nexus requirements

Credits and distribution permission

Author notes

This author has not provided any additional notes regarding file permissions

File credits

This author has not credited anyone else in this file

Donation Points system

This mod is not opted-in to receive Donation Points

My own version of a full minuteman playthrough fortress. Things are going better this time, stonewalls have been rebuilt and they even brought some steel to the edifice. The settlement workshop capacity has been moderately increased, at least to build what i have planned to. Usually i increase the workshop capacity until the game starts lagging, two and half vanilla’s (903 objects to be precise). I don’t use anything that messes up with precombines, i build only on vanilla foundations so anyone can download and profit. The Castle is fully functional, it has tons of water, food, beds (one should add some if he’s planning to have 30+ settlers though), merchants and of course, plenty of defense. Sadly it has no secret door but it definitely has a lift (for some reasons, all my settlements have one or the other. ).

Many requirements aren’t mandatory, but all mods i’m using are always useful at some point. AWKCR is always needed for one reason, i build its specific workbench in many settlements. Same story for WATM, i use its workbench to be sure i only recruit far west minutemen to populate the area. Locksmith isn’t mandatory at all but i use it to lock doors and containers, it can be really helpful to help defending or just preventing your containers from being robbed by utterly dumb settlers (or even companions). I have no idea about how transfer settlement handles such thing so don’t panic if doors are stuck, maybe you need this mod.

Thanks for downloading and feel free to comment if some things are broken or even could be improved.

Light/shader mods i’m using on the screenshots:

Enb PRC (tweaked Hazmat preset), NAC climate overhaul, ELE Fo4 and ultra exterior lightning, Brighter Setllement lights (dim option if i ain’t wrong, i never use the bright options) and Brighter Wasteland Workshop Lights.

Edit. added the awesome Workshop Decoration Pack as a requirement. I missed this one.

Источник

Please log in or register

To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account

File information

Last updated

Original upload

Created by

Uploaded by

Virus scan

Tags for this mod

About this mod

What happens when a War veteran such as yourself takes charge of the Minutemen?

Well, 1st of all you start building up your army and them you get a base of operations!

DLC requirements

DLC name
Automatron
Wasteland Workshop
Far Harbor
Contraptions Workshop
Nuka World
Hi-Res Texture Pack

Nexus requirements

Off-site requirements

Credits and distribution permission

Author notes

This author has not provided any additional notes regarding file permissions

File credits

This author has not credited anyone else in this file

Donation Points system

This mod is not opted-in to receive Donation Points

So you build your Army! Helped farms, gathered allies and one day Preston tells you about the castle.

Heavily Fortified base of operation the minutemen used to have before it was taken by some giant sea creature!

HEAVILY FORTIFIED? WOW Okay, Preston go ahead i will gather the Alpha Squadron and meat you there!

And a few hrs later here i go with Dogmeat and the Alpha Squadron on my way to the map marker Preston left me.

Was a great day to find out about that Heavily Fortified Military base.

Giant sea creature? No problem we brought all the Fatman’s and mini-nukes.

Then we finally come into view distance of that amazing Fortified Military Base.

«Preston wheres the base at? Are those walls it?»

Oh well, let’s start the cleanup operation and see its condition afterwards.

A long damn fight. seems to have taken ages. lost a few good men. But finaly the Queen was down!

We did it. We have the castle Preston tells me all happy after i test to see if the radio still works.

And so the Operation rebuilt The Castle started.

Afterwards, we had to hire some specialized Builders, Masons, Carpenters, Decorators and the like to get it fully working!
(Must have mods)

We are done?
Looks like that is it.

Overall special Notes
(depending on how you have your settlement and if you decide to nuke it please beware some items might require you manually adding them back. Example the table at the armory!
Other than that, i didn’t found any other issue!)

Sim settlement plans
They will be at either level 1 or 0! I had an issue with the 1st attempt sadly had to restructure then! Feel free to choose at your liking!

Missing/Ignored mods (I havent mentioned some mods that somehow got into the Blueprint just ignore and skip them as they arent needed)

Источник

Фоллаут 4 мод на целый замок

Mister
Локализатор
—>
фоллаут 4 мод на целый замок

Добавлено: 27 Январь 2016
Просмотров: 22576 | Загрузок: 3172 | Комментарии: 57

фоллаут 4 мод на целый замок

Для разблокирования частей замка, необходимо создать в хим лаборатории ‘ Плазменную гранату, которая убирает блокировку объектов замка» Просто оставьте в инвентаре.
В новом обновлении убраны были ступенька замка. По этому они пропадут после обновления. Тем кто ранее их использовал; Замените их на деревянные.

История обновлений: 2.0 Убраны лестницы. Добавлено два новых объекта.

фоллаут 4 мод на целый замок
фоллаут 4 мод на целый замок

Не забудьте удалить старую версию. Только после этого устанавливайте новую.

Если не знаете как устанавливать моды, то изучите эту инструкцию: Перейти

Поместите esp-файл и папки meshes, в Data и активируйте в лаунчере плагин.

Либо используйте Мод Менеджер или NMM

Удалить плагин DD_Build_A_Castle_01.esp из Fallout4/data/

Удалить по пути Data\meshes\DDprod1 папку BuildACastle

Большое спасибо автору за создание модификации!

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *