project zomboid код бета доступа
Project zomboid код бета доступа
Warning: Trying the beta we cannot guarantee the safety of your saves. If in doubt, back up your C:\Users\ \Zomboid directory.
To try this beta build, go into your game’s properties in Steam, click the Beta tab and select ‘beta’ from the dropdown list. This should enable a download (may need to restart Steam).
Hiyyaaaaaa (aka Changelog in Ninja) :
confused as for the need for garbage bags in rain collectors. Wooden barrels have been acting as a storage for liquids for hundreds of years and now randomly need a garbage bag to be coinsidered water tight? Garbage bags would tear with the amount of pressure and weight exterted on them by the water amd would do little.
When will this new beta arrive?
When will this new beta arrive?
confused as for the need for garbage bags in rain collectors. Wooden barrels have been acting as a storage for liquids for hundreds of years and now randomly need a garbage bag to be coinsidered water tight? Garbage bags would tear with the amount of pressure and weight exterted on them by the water amd would do little.
It’s called «leaking» do you know how to make a water proof barrel without glue or anything else just with nails and wood i dont think so.
A garbage bag wouldn’t stop anything. It bends and rips when you put 5 pounds of trash in there. Good luck with an entire barrel full of water. Ever seen a dam burst?
Сборка 41 IWBUMS Бета
Публичная бета-версия «Я сделаю резервную копию своего сохранения» для долгожданной сборки 41 теперь открыта для тестирования сообществом Project Zomboid.
КАК?
Бета-версия IWBUMS доступна всем, кто играет в Project Zomboid. Щелкните правой кнопкой мыши Project Zomboid в вашей библиотеке Steam и нажмите «Свойства». Затем перейдите на вкладку бета-версии и выберите ветку «iwillbackupmysave» из выпадающего меню.
Те, кто тестирует бета-версии IWBUMS, должны знать, что то, что они играют, находится в стадии разработки.
Если у вас возникли проблемы с IWBUMS, рекомендуется попробовать проверить steam кеш, а если это не сработает, полностью удалить и переустановить игру (при этом также удалив или переименовав папку установки и вашу папку пользователя в C : \ Users \ имя_пользователя \ Zomboid). Steam иногда неловкий.
Бета выпущена для публичного использования для отзывов игроков и отчетов об ошибках. Пожалуйста, присылайте отзывы об игровом процессе на ветку бета-версии нашего форума [theindiestone.com] и сообщения об ошибках в этом разделе наших форумов [theindiestone.com].
Для получения более подробной информации о том, что влечет за собой тестирование IWBUMS, пожалуйста, проверьте здесь [theindiestone.com].
Сборка 41 на данный момент содержит:
Например, в Build 42 будут использованы возможности анимации из Build 41, чтобы представить животных и диких животных.
ЧТО ДАЛЬШЕ?
В процессе бета-тестирования IWBUMS для сборки 41 следующие функции будут повторно включены и / или улучшены.
ЧТО ЕЩЕ?
Из-за большого количества изменений в движке и игровом процессе в Build 41 существующие сохраненные игры НЕ будут совместимы.
Это будет известно как «PZ Classic», и также позволит людям продолжать играть со своими любимыми модами до тех пор, пока они не будут обновлены.
Build 41 IWBUMS Beta out
Публичная бета-версия «Я сделаю резервную копию своего спасения» для долгожданной сборки 41 теперь открыта для тестирования сообществом Project Zomboid.
Как поиграть в 41 сборку?
Бета-версия IWBUMS доступна всем, кто играет в Project Zomboid. Щелкните правой кнопкой мыши Project Zomboid в вашей библиотеке Steam и нажмите «Свойства». Затем перейдите на вкладку бета-версии и выберите ветку «iwillbackupmysave» из выпадающего меню.
Те, кто тестирует бета-версии IWBUMS, должны знать, что то, что они играют, находится в стадии разработки.
Бета выпущена для публичного использования для отзывов игроков и отчетов об ошибках. Пожалуйста, направляйте отзывы о геймплее на ветку бета-релизов нашего форума, а также сообщения об ошибках в этом разделе наших форумов.
Для получения более подробной информации о том, что влечет за собой тестирование IWBUMS, пожалуйста, проверьте здесь.
Что содержит новая сборка? (Build 41)
Сборка 41 на данный момент содержит:
Например, в Build 42 будут использованы возможности анимации из Build 41, чтобы представить животных и диких животных.
Что дальше?
Из-за большого количества изменений в движке и игровом процессе в Build 41 существующие сохраненные игры НЕ будут совместимы.
Это будет известно как «PZ Classic», и также позволит людям продолжать играть со своими любимыми модами до тех пор, пока они не будут обновлены.
Project zomboid код бета доступа
ВНИМАНИЕ! Перед тем, как заниматься сервером, убедитесь, что имя учётной записи Windows не содержит кириллицы.
Для начала откроем игру и посмотрим номер нашей версии:
Сервер с использованием SteamWorks
1.3) По окончании загрузки делаем пробный запуск через exe-файл из папки PZServer, чтобы сервер прописал файлы конфигурации.
(1 порт = 1 слоту. Чем больше игроков нужно пустить, тем больше портов надо открыть. Например, для 32 игроков надо открыть порты с 16261 по 16293)
Сперва отключим SteamWorks в игре. Для этого зайдем в библиотеку Steam, найдём PZ, щёлкнем по нему ПКМ, выберем «Свойства»- «Установить параметры запуска. » и пропишем:
(!) Чтобы создать сервер на 86 разрядной системе, нужно открыть бат-файл сервера и изменить путь к java, а также значение памяти (с jre64 на jre | с 2048 на 1024). Возможна еще более нестабильная работа (!)
(1 порт = 1 слоту. Чем больше игроков нужно пустить, тем больше портов надо открыть. Например, для 32 игроков надо открыть порты с 16261 по 16293)
1 группа смело переходит к следующему пункту (пункт 1)
Если гайд выше не слишком помог, либо остались какие-либо неотвеченные вопросы, на них можно найти ответ в этом-же [vk.com] сообществе.
Ссылка [vk.com] на остальные вопросы, касаемые создания серверов и игре в Project Zomboid онлайн.
Если возникли какие-то вопросы по поводу гайда, задавайте их в ссылках, указанных в нём. Я только делаю эту информацию более доступной.
АВТОР МАТЕРИАЛА : ДМИТРИЙ БОРОВСКИЙ
TPDOID
Last Thursday we released Build 41.54 to the IWBUMS public beta, and right now we’re working on a quick 41.55 patch (most likely released next week) so we can balance it from public feedback and fix up a few bugs.
Here’s what the changelist currently looks like, the highlights of which run as follows:
NOISEWORKS NEXT
Phase 2 of the Noiseworks is underway, and will be mixed into IWBUMS builds and patches as we go. Some aspects of it will require TIS-side code resources (like vehicle-related sounds, which we recognise could be improved) so will be addressed a little later down the line while we work elsewhere. That said there’s plenty of other cool stuff that will be dropping in from Noiseworks from build to build.
Of primary note for those with a favourite weapon that don’t sound quite right yet: far more individual sounds are on their way.
Right now weapons are divided between six different loosely-affiliated groups each with a generic set of Hit / Swing / Break sounds:
These share a generic set of additional hit surface sweeteners, but right now in the game a generic one is used as default hit for impacts on metal/wood/plastic/stone surfaces, and a set of sweeteners for hit impacts on body/head surface (a gore layer).
We’re planning to extend these with additional surface sweeteners covering all in game surfaces for different weights, and additional impacts for bodyparts that fit the specific weapon type that aren’t generic – as they are at the moment. The more individual stuff that is added, the more accurate the noises of the various strikes and blows of the different weapons will be.
On top of this the NW gang will be adding new additional weapon sounds for all the special weapons like music instruments etc. and extending the current set for greater variety.
Also on the menu, meanwhile, is making world sounds inside buildings sound different based on relative elevation level to the player, and also to incorporate object condition to affect certain sounds like door bangs for instance.
Something else that will have far less of a generic catch-all soundbase will be with water-related sounds – right now water coolers don’t sound like water coolers, it doesn’t sound quite right when you are filling a bottle from a body of water and the like.
41.56+
Beyond what is (probably) next week’s patch there are many and varied different functions and features bubbling away – alongside, clearly, the Multiplayer Strike Force at General Arcade who are reporting continued good progress with their work that we’ll look more deeply into in the next dev blog.
In terms of SP additions, we have the entire map of (our version of) Louisville now ready to go into internal testing.
This does not mean it’s ready for public consumption (there’ll still be a lot to do with zoning, working out spawn stuff, new loot definitions for new stores, zombie heat maps etc etc) but it does mean that we will have boots on the ground looking for bugs and hunting out issues.
On top of this all the polish done on the current map, like the curved roads and general improvements to wilderness and shorelines, which will all get its first major runout too.
This will be a HUGE milestone for all our map team – Mash, Binky, Ayrton, Xeonyx and RingoD – and we’d like to thank all of them for their hard work even if we will initially be rewarding them with a big pile of bugs to fix.
Please note that the map being in internal testing will not necessarily mean it’s part of 41.56 / 41.57 or any other imminent-ish numbered build. It’s too early to say and there’s still a lot of work required to get it into the game proper.
We will also likely be overhauling connected systems, like spawn points, alongside it – and there’s a lot of other features we can and will be getting in earlier.
Primary amongst these is the new Foraging/Search function, which we are still steadily improving behind the scenes. Recent additions include the ability to spot the newly super-small 3D items like keys and berries within the same system, and a cool saturation effect in the world shader to make it clearer when the activity has been engaged.
We have also been considering tying the system to other ‘hidden’ things that are easily missed in the game, such as the hidden floorboard stashes currently connected to the discovery of annotated maps.
PZ ON THE GO
We got a present from kindly old Uncle Gabe in Seattle the other day.
PZ looks and sounds great on it, but there’s a few minor control issues that could do with some polish. We should have them licked in time for the launch though.
This week’s bog roll hoarder from TChrist over on Steam. A changelist of all IWBUMS patches since the 41 beta was released can be found here. A general list of stuff added to PZ, and vids of features being worked on, is kept here – so you don’t have to plough through endless dev blogs for info. The Centralized Block of Italicised Text would like to direct your attention to the PZ Wiki should you feel like editing or amending something, and the PZ Mailing List that can send you update notifications once builds get released. We also live on Twitter right here! Our Discord is open for chat and hijinks too!